Intrebare rezolvata

avatar

Care ar fi un adaos comercial corect la fructele si legumele unui aprozar?

A intrebat Catalin Ardeleanu

Raspunsul ales

avatar

Dragos Petre a raspuns pe 2.06.2009, 10:53

Adaosul corect este cel care va permite sa functionati - ca firma.
Cu stima,
http://www.ghidulomuluipractic.wgz.ro

Sursa: http://www.gopalimentatie.wgz.ro

Voteaza:   3 0 Raporteaza abuz

Alte raspunsuri

avatar

Constantin Grigoras a raspuns pe 1.06.2009, 19:39

Flexibilitatea este cuvantul cheie !
Fiti la curent cu preturile de pe piata; cercetati atent concurenta si tineti seama de felul in care va pozitionati dumneavoastra fata de concurenta .
Adaosul comercial poate fi pe o plaja foarte mare : de la 10 la 100 % functie de sursa de aprovizionare, sezon, felul produsului ( de volum/ de larg consum sau nu).
La comercializarea unui ardei iute (buc.) in extrasezon puteti merge cu minim 100% adaos comercial , dar la cartofi in sezon trebuie sa va aliniati la piata si este posibil sa nu va permiteti mai mult de 10-20% adaos.
Identificati furnizori de incredere si stabiliti relatii de durata; cumparati engros si adaugati valoare marfii prin conditionare, pre-ambalare etc - este o sursa de "adaos suplimentar".
Pentru a putea determina adaosul comercial pe o baza "stiintifica" ar trebui sa va calculati mai intai doua elemente :
- volumul cheltuielilor fixe,
- pragul de rentabilitate ( dependent de primul)
Incercati sa faceti o astfel de organizare incat sa diminuati ponderea cheltuielilor fixe in total cheltuieli . De exemplu : daca vanzatorul sau merceologul/ soferul sunt platiti cu salariu fix aceasta este o cheltuiala fixa , dar daca sunt platiti cu salariu variabil ( functie de vanzari) atunci aceasta cheltuiala este variabila ( sau directa) . Marfa este sigur o cheltuiala variabila (directa) si cand adaugati un adaos de 10% veti avea ca profit brut pretul de livrare (mai putin TVA) minus cheltuielile fixe pe unitate de produs .

Sursa: CISA Consulting Bacau; http://www.cisa.info.ro ; e-mail:office@cisa.info.ro

Voteaza:   2 0 Raporteaza abuz


avatar

M Alex a raspuns pe 1.06.2009, 03:13

Va sugerez sa studiati piata din zona si sa vedeti si celelalte preturi ale zonei. Daca preturile va convin si va asigura o marja de profit buna, puteti afisa aceleasi preturi ca ale concurentei, daca doriti sa va formati o clientela, puteti vinde cu cateva procente sub pretul concurentei.

In teorie majoritatea comerciantilor dintr-o zona au aceeasi distribuitori de produse, astfel incat preturile sunt comparabile.

Sursa: http://www.startafaceri.blogspot.com/

Voteaza:   1 0 Raporteaza abuz


 

avatar

Dinel Ruse Marin a raspuns pe 1.06.2009, 10:50

buna ziua puteti pune adausul si mai mare 30-40% dar trebuie sa luati marfa chiar da la producator nu de la metro si selgros si tineti cont ca marfa e perisabila puteti sa riscati cu fiecare marfa cumparata consultati piata  si vecini  vedeti preturile si daca aveti aprozar cautati marfa in piete de desfacere poate gasiti un furnizor cu care sa incheiati un contract pentru produse

Sursa: s.c. franke&parteners grup srl

Voteaza:   1 0 Raporteaza abuz

Atentie! Acumulati 10.000 de puncte pe MegaAjutor si primiti un abonament MaxMember! Pentru mai multe detalii, click aici».

Axello