Intrebare rezolvata

avatar

Cum pot tine contabilitatea la o firma cu domenii de activitate diferite?

Am o societate ce are ca domeniu principal de activitate magazin alimentar. Doresc sa ii adaug un domeniu secundar - comert online de haine din spatiul intracomunitar. Ma intereseaza daca pot tine contabilitatea separat sau, fiind aceeasi firma cu acelasi sediu social, contabilitatea trebuie tinuta la comun?

Mentionez ca am terminat Facultate de Arte, Pedagogie Muzicala. De contabilitatea firmei se ocupa expertul contabil pe care il am angajat, care momentan nu e in tara. Vroiam sa stiu ce demersuri ma avantajeaza sa incep.

Multumesc frumos oricum pt raspuns Dl Ioan Rednic si ma bucur ca v-am amuzat.

A intrebat Toma Mihaela

Raspunsul ales

avatar

Delia Goicov a raspuns pe 13.03.2015, 10:30

Buna ziua,

din ce moment aveti deja un expert contabil nu-mi fac griji.

Contabilitatea se tine pe toata firma, la fel decalatiile, bilantul.

Cel mai bine este sa se tina contabilitatea pe centre de cost, ca sa va urmariti rentabilitatea pe fiecare sector/activitate in parte.

Mult succes
Cu drag
Delia Goicov

Voteaza:   3 1 Raporteaza abuz

Alte raspunsuri

avatar

Activ Sorf Consulting a raspuns pe 21.03.2015, 14:39

Contabilitatea se tine la comun .Eventual crearea de conturi analitice pentru fiecare activitate la 371 Marfuri,707 venituri din vanzarea marfurilor.378 Adaos comercial si 607 cheltuieli privind marfurile .

-Daca doriti sa mai introduceti un domeniu de activitate, iata ce trebuie sa faceti ,pe scurt :
Documentele necesare pentru înregistrarea în registrul comerţului a menţiunilor privind modificarea obiectului de activitate (completare, extindere, reformulare, precizare domeniu şi activitate principală, schimbarea domeniului şi activităţii principale)*:
1. Cererea de înregistrare (original);
2. Actul modificator al actului constitutiv (hotărârea adunării generale a asociaţilor acţionarilor/decizia asociatului unic/decizia CA/directoratului sau actul adiţional la actul constitutiv respectiv, hotărârea membrilor GIE, GEIE, cu sediul în România(original);
3. Actul constitutiv actualizat;
4. Dacă este cazul, certificatul de înregistrare şi anexa/anexele, în original*;
5. Declaraţia-tip pe propria răspundere (original), semnată de asociaţi sau de administratori din care să rezulte, după caz, că:
- persoana juridică nu desfăşoară, la sediul social, activităţile declarate, o perioadă de maximum 3 ani (model 1);
- persoanele juridice îndeplinesc condiţiile de funcţionare prevăzute de legislaţia specifică în domeniul sanitar, sanitarveterinar,protecţiei mediului şi protecţiei muncii, pentru activităţile precizate în declaraţia-tip (model 2), sau, după caz,declaraţia-tip (model 3);
6 Dacă este cazul:
- avizele prealabile prevăzute de legile speciale (copie);
- împuternicire specială (în formă autentică), avocaţială sau delegaţie pentru persoanele desemnate să îndeplinească formalităţile legale (original).
8. Dovezile privind plata taxelor/tarifelor legale:
- taxe de registru;
- tariful de publicare în Monitorul Oficial, Partea a IV –a.

Sursa: http://activsorf.blogspot.ro/2012/06/documentele-necesare-pentru.html

Voteaza:   0 0 Raporteaza abuz

Atentie! Acumulati 10.000 de puncte pe MegaAjutor si primiti un abonament MaxMember! Pentru mai multe detalii, click aici».

Axello