Intrebare deschisa

avatar

Imi puteti da detalii despre costuri productie patiserie ?

Am in gand sa deschid o patiserie langa un liceu si cum inainte trebuie sa ma informez am decis sa apelez la ajutorul vostru.

Ceea ce ma intereseaza pe mine este sa aflu cam cati bani ar trebui cheltuiti in procesul de productie. Aici ma refer la facturi la curent sau gaze dupa caz, materii prime: faina s.a.m.d., salarii pentru muncitori si cam care ar fi numarul minim al acestora pentru o buna functionare a societatii.

Precizez ca respectiva patiserie va avea o gama redusa de produse, de exemplu: pateuri cu branza, strudele cu mere si cornuri cu cacao, poate pe langa si niste sandwich-uri.

Nu ma intereseaza costurile legate de infiintarea unei societati, aparatura necesara si chiria.

Astept raspunsuri si opinii.

Va multumesc!

A intrebat Moraru Florin

Raporteaza abuz Raspunde la intrebare

Raspunsuri

avatar

Ec. mst. jurist Chirila Minodora Olga a raspuns pe 8.02.2011, 09:59

Pentru infiintarea societatii trebuie obtinute urmatoarele autorizatii:
-autorizatia de functionare din punct de vedere sanitar-veterinar;
-autorizatia sanitara de functionare;
-autorizatia de mediu;
-autorizatia de functionare din punct de vedere al protectiei muncii;
-autorizatia de functionare din punct de vedere al prevenirii si stingerii incendiilor.
In plus, este necesara licenta de fabricatie pentru produsele care urmeaza a fi servite (se obtine de la Directia Generala resurse si politici agroalimentare din cadrul Ministerului Agriculturii, Alimentatiei si Padurilor, Directiile Generale pentru agricultura si industrie alimentara judetene, respectiv a Municipiului Bucuresti, in a caror raza teritoriala se afla unitatea).

Avizul trebuie sa fie dat in primul rand de inspectorii sanitari veterinari si pentru siguranta alimentelor, spatiul trebuie compartimentat, in asa fel incat sa se asigure fluxul tehnologic...

succes!

http://www.olden.aaz.ro

"Obtinerea autorizatiei de functionare

Potrivit legii, autorizatia sanitar - veterinara este emisa de catre Autoritatea Sanitar-Veterinara si este obligatorie pentru orice unitate care produce, proceseaza, depoziteaza, si/sau distribuie produse de origine animala. Autorizatiile se elibereaza de catre Directia de igiena si sanatate publica veterinara din cadrul Autoritatii Sanitar Veterinare si pentru Siguranta Alimentelor. Verificarea si certificarea unitatilor se face inainte de amplasarea si inceperea constructiei sau de reamenajarea, retehnologizarea si marirea capacitatii unitatii. Reprezentantul legal al unitatii trebuie sa inainteze Directiei sanitar-veterinare judetene o serie de documente:

    *  cererea din partea unitatii;

    *  planul cu amplasarea obiectivului in zona, proiectul planului unitatii cu fluxurile tehnologice si evidentierea echipamentelor si a utilajelor;

    *  memoriul tehnic justificativ, cu descrierea activitatilor ce urmeaza sa se desfasoare si a obiectivului;

    *  chitanta care dovedeste plata taxelor necesare.

Directia nu va verifica doar aceasta documentatie, ci va face si verificari la fata locului pentru a stabili conformitatea datelor inscrise. Daca toate conditiile au fost indeplinite, reprezentantul legal al unitatii va primi o notificare din partea directorului executiv al Directiei sanitar-veterinare in care se precizeaza ca documentatia este conforma cu legislatia in vigoare, actele urmand sa fie stampilate si semnate pentru conformitate.

Daca in urma verificarii se constata nerespectarea legislatiei in domeniu, atunci notificarea va preciza acest lucru. Tariful perceput pentru verificari este de 50% din tariful perceput pentru obtinerea autorizatiei si se achita la depunerea documentatiei.

Pentru obtinerea autorizatiei sanitar-veterinare trebuie depuse la Directia sanitar-veterinara urmatoarele documente:

    *  cerere din partea unitatii, cu precizarea activitatilor;

    *  proiectul planului unitatii cu fluxurile tehnologice si evidentierea echipamentelor si a utilajelor;

    *  planul cu amplasarea obiectivului in zona;

    *  memoriul tehnic justificativ;

    *  copia certificatului unic de inregistrare;

    *  copia certificatului constatator emis de catre Oficiul registrului comertului de pe langa tribunalul in a carui raza teritoriala isi are sediul;

    *  chitanta care atesta achitarea taxelor.

Cererile vor fi solutionate in termen de 15 zile de la depunere. Personalul sanitar-veterinar de specialitate dupa evaluare va redacta un raport de evaluare, caruia ii va fi atasata o nota de constatare, care cuprinde detalii referitoare la rezultatele evaluarii. Daca sunt indeplinite toate cerintele, Directia sanitar-veterinara va emite autorizatia in cinci zile de la completarea referatului de evaluare.

In cazul in care in urma evaluarii s-au constatat deficiente, dupa remedierea acestora, reprezentantul unitatii cere directiei reverificarea unitatii. Odata emisa, autorizatia isi pastreaza valabilitatea atat timp cat sunt indeplinite conditiile sanitar-veterinare prevazute de legislatia in domeniu. Orice modificari ale fluxului tehnologic, modernizari si extinderi ale unitatii trebuie autorizate de Directia sanitar-veterinara.
Sanctiuni


Directia sanitar-veterinara va verifica ori de cate ori este necesar, cel putin o data pe semestru, unitatile autorizate. Daca in urma controalelor oficiale se constata ca unitatile care au primit autorizatie nu mai indeplinesc conditiile sanitar-veterinare de functionare, Directia sanitar-veterinara va dispune suspendarea sau interzicerea activitatii.

In cazul in care s-a dispus suspendarea activitatii, unitatea respectiva isi va relua activitatea numai dupa ce instiinteaza printr-o scrisoare remedierea deficientelor constatate, iar Directia sanitar-veterinara verifica la fata locului modul in care au fost remediate deficientele.

Termenul de remediere a deficientelor este de maximum 45 de zile daca deficientele au fost constatate in urma unui control efectuat de medicii veterinari oficiali. Acest termen se prelungeste la patru luni, daca suspendarea activitatii se face ca urmare a solicitarii unitatii. Pentru a-si relua activitatea, unitatile trebuie sa parcurga din nou intreaga procedura de autorizare potrivit prevederilor ordinului.

Autorizatiile sanitar-veterinare de functionare care au fost emise in baza legislatei anterioare, si anume a Ordinului presedintelui Autoritatii Nationale Sanitar-Veterinare si pentru Siguranta Alimentelor nr. 206/2006, abrogat prin noul Ordin, raman valabile atat timp cat sunt indeplinite conditiile sanitare si veterinare de functionare. "

Voteaza:   0 3 Raporteaza abuz

Atentie! Acumulati 10.000 de puncte pe MegaAjutor si primiti un abonament MaxMember! Pentru mai multe detalii, click aici».

Axello