Intrebare rezolvata

avatar

Ce anume implica autorizarea activitatilor de birou ale unei firme ?

Buna ziua, doresc sa infiintez o societate comerciala. Avand in vedere ca sunt la inceput de drum am in minte multe intrebari, poate ca la unele din ele voi afla raspunsurile cu ajutorul dvs.

Precizez ca firma nu o sa aibe activitate la sediul social si nici punct de lucru.

Am inteles ca se poate cere doar autorizarea la terti , inafara sediului social si/sau puncteleor de lucru si autorizarea activitatilor proprii de birou.

In legatura cu autorizarea activitatilor de birou ale unei firme. Este obligatoriu ca aceasta sa fie ceruta daca nu doresc acest lucru ?

Ce avantaje si dezavantaje ar fi daca nu se autorizeaza activitatile proprii de birou?

In cazul in care se autorizeaza acestea:
a) Ce avantaje se pot obtine daca sunt autorizate acestea?

-Se pot deduce anumite cheltuieli ce tin de administrarea si intretinerea sediului ?
-Se pot desfasura "linistit" anumite activitati ce tin de adminstrarea societatii, acte, etc ?

b) Ce dezavantaje ar fi daca se va cere autorizarea?

- Pot avea parte de anumite controale? Daca DA, care ar fi acestea? Pot veni anuntate sau neanuntate?

Multumesc pentru viitoarele raspunsuri !

A intrebat Mihai Pirjol

Raspunsul ales

avatar

Elena Laura Herescu a raspuns pe 8.01.2010, 13:31

Buna ziua,

desi au trecut multe zile, observ, de cand ati adresat public, nelamuririle dvs., voi incerca, totusi sa va ofer un raspuns . daca nu complet, deoarece nici timpul nici locul nu imi permit acest lucru,cel putin orientativ.
Sediul social al societatii va trebui sa il declarati cu activitate daca doriti sa activati .Altfel pana la momentul declararii unei activitati, fie la sediul social fie oriunde in alta parte, veti fi in imposibilitate de a desfasura activitati comerciale.
Daca activitatea va permite, puteti solicita si desfasurarea activitatii la terti, la registrul comertului.
Avand sediu social, veti putea deduce cheltuieli aferente acestuia( chirii, intretinere lunara ,lumina, telefon etc), cheltuieli efectuate cu amenajare/reamenajare etc. Aceste aspecte vi le poate arata si contabilul pe care veti fi obligat sa il angajati in interesul societatii pentru tinerea contabilitatii.
La sediul social se pastreaza toate actele persoanei juridice, atat cele fiscale cat si cele ale personalului salariat sau orice alte documete necesare si obligatorii in desfasurarea legala a activitatii comerciale.(desi, de regula si in practica actele contabile stau la contabil)
In privinta controalelor:
cele venite de la ITM- acestea pot fi in ceea ce priveste relatiile de munca si cele referitoare la respectarea sanatatea si securitatea in munca(SSM). Ambele tipuri de control pot fi efectuate cu o instiintare prealabila venita de la inspectorul ITM sau pot fi inopinante, cele inopinante fiind si ca urmare a unei sesizari primite din partea unor persoane nemultumite sau ca urmare a informatiilor privind munca la negru sau, pur si simplu pentru descoperirea anumitor neregularitati in privinta nerespectarii legislatiei in vigoare. In cadrul acestor controale veti avea obligatia dovedirii respectarii legii la momentul efectuarii controlului si pentru intreaga perioada controlata.
In privinta controlului fiscal si acesta poate fi inopinant sau anuntat in prealabil.Si in acest caz, vi se va pune in vedere sa prezentati o serie de documente fiscale care sa justifice respectarea legislatiei fiscale.
Din experienta proprie ,societatile ignora respectarea intocmai a cerintelor legale de multe ori din nestiinta. Numai ca acest aspect nu intereseaza organele de control si astfel acestea sunt in masura sa aplice amenzi usturatoare.
Stiu ca suna a reclama pentru tagma din care fac parte insa voi sustine mereu acest lucru: colaborarea lunara cu un avocat bine pregatit va poate scuti de foarte multe necazuri ulterioare.Acesta va fi in masura sa va sfatuiasca si sa va spuna care sunt obligatiile pe care le aveti, sa va monitorizeze juridic activitatile, sa va indrume si sa va fereasca de eludarea legii. De asemenea, e la fel de important ca si contabilul pe care il veti angaja sa isi cunoasca foarte bine meseria si sa stie sa tina o contabilitate curata si ordonata pentru ca nici un control al organelor statale sa nu va ridice probleme.
Este adevarat ca aceste servicii specializate costa insa veti fi ferit in viitor de amenzile extrem de mari pe care statul nu se sfieste sa le aplice agentilor economici pentru orice neregularitate gasita. Iar amenzile sunt de cele mai multe ori mult mai impovaratoare decat costurile serviciilor lunare ale unui avocat si ale unui bun contabil.

Mult succes.
Cu stima,
avocat Herescu Laura
0722338081
avocat.herescu@gmail.com
www.consultantajuridica.yourbrand.ro

Sursa: experienta profesionala

Voteaza:   0 0 Raporteaza abuz

Alte raspunsuri

avatar

Ec. mst. jurist Chirila Minodora Olga a raspuns pe 29.12.2009, 10:29

PENTRU BIROURI NU SE ACORDA AUTORIZARE, TREBUIE SA AI PERSONAL CALIFICAT IN DOMENIU SI ORICE FIRMA ARE UN SEDIU CU BIROU: UNDE ISI TINE DOCUMENTELE? REGISTRUL UNIC DE CONTROL..........SI CONTROALELE UNDE VOR VENII? PE STRADA?

Voteaza:   4 2 Raporteaza abuz


avatar

Victor Bresug a raspuns pe 29.12.2009, 12:55

La sediul social se stie ca este obligatoriu sa ai Registrul Unic de Control,deci acolo vei avea vizitele de la autoritati,de obicei anuntate.
Sigur o sa ai activitate de birou acolo pentru ca in alta parte nu prea ai unde sa desfasori activitatea asta ( "in strada",poate).
Poti sa deduci orice cheltuiala ,numai sa fie acoperita legal cu acte si conform cu legislatia in vigoare.

Voteaza:   4 2 Raporteaza abuz


 

avatar

Cristian Plopianu a raspuns pe 30.12.2009, 19:02

Inainte de a va imobiliza banii in infiintarea unei societatii comerciale studiati legea 31/1990 "Infiintarea societatilor comerciale ", legea 571/2003 "Codul fiscal" legea nr.81/1991 "Contanbilitate" precum si O.G.92/2003"Codul de procedura fiscala"deoarece pentru a desfasura in "liniste o activitate economico-financiara trebuie aceste legi sa le respectatii si pe urma celelalte legi si ordonante emise in acest sens.
Astfel veti fi lamurit in ceea ce priveste autorizarea, cine are dreptul de conbrol asupra societatii si in ce conditii se desfasoara, precum si responsabilitatile administratorului in fata organelor abilitate de lege, in ceea ce priveste registre si documentele ce trebuiesc intocmite si prezentate.

Voteaza:   3 1 Raporteaza abuz

Atentie! Acumulati 10.000 de puncte pe MegaAjutor si primiti un abonament MaxMember! Pentru mai multe detalii, click aici».

Axello