Contactati-ne

Click aici

icon-question

RSS Feed

Publicitate

Publicitate pe Bizoo?
Click aici »

Intrebare rezolvata

avatar

Ce conditii trebuie sa indeplinesc pentru a primi autorizatia de functionare la un bar sau club?

A intrebat Anghel Nicu

Raspunsul ales

avatar

Mihai Danaila a raspuns pe 3.08.2009, 13:37

Scurt si la obiect hotarati-va ce activitate veti desfasura, va vine sa credeti sau nu exista deosebiri mari intre un bar si club de noapte.
Iar normele sanitare, PSI, PM, sunt foarte diferite in cazul celor 2 tipuri de activitati, daca doriti sprijin ma puteti consulta.

Cu stima,
C.J. Mihai Danaila
http://www.juristnet.ro

Voteaza:   1 0 Raporteaza abuz

Alte raspunsuri

avatar

Aurel Cozma a raspuns pe 3.08.2009, 08:48

Buna ziua,

Conditiile de baza pentru functionarea unei activitati economice sunt:
                 - inregistrarea activitatii
                 - autorizarea activitatilor si punctelor de lucru ale acesteia.

Autorizarea funcţionării  
Semnificatie
Prin autorizarea functionarii, in sensul  legii 359 din 2004, se intelege asumarea de catre solicitant a responsabilitatii privitoare la legalitatea desfasurarii activitatilor declarate.

Declaratia-tip pe propria raspundere
Solicitantul are obligatia sa depuna, o data cu
- cererea de inregistrare si
- actele doveditoare,
- declaratia-tip pe propria raspundere, semnata de asociati sau de administratori (acestea vor fi transmise ulterior autoritatilor publice competente) , din care sa rezulte, dupa caz, ca:
a) persoana juridica nu desfasoara, la sediul social sau la sediile secundare, activitatile declarate, o perioada de maximum 3 ani;
b) persoana juridica indeplineste conditiile de functionare prevazute de legislatia specifica in domeniul
                  - sanitar,
                  - sanitar-veterinar,
                  - protectiei mediului si
                  - protectiei muncii,
pentru activitatile precizate in declaratia-tip.

Declaratiile pe propria raspundere se intocmesc pentru trei situatii:
1. in care nu se desfasoara activitatile din Actul constitutiv;
2. in care sunt indeplinite conditiile de functionare;
3. in care sunt modificari fata de declaratia tip anterioara.
Cele trei tipuri de declaratii pot fi accesate de pe:
http://www.registrulcomertului.ro/romana/formulare.php#table_1

Procedura de autorizare
a functionarii pe baza declaratiei-tip pe propria raspundere se desfasoara prin intermediul biroului unic din cadrul oficiului registrului comertului (ORC)  de pe langa tribunal, la care solicitantul are obligatia inregistrarii sediului social sau secundar.

In  Legea 359/2004 se stipuleaza ca:
Art. 172. - (1) In vederea efectuarii controlului de catre autoritatile publice competente privind conformitatea celor declarate potrivit art. 15, oficiul registrului comertului de pe langa tribunal transmite acestora copiile declaratiilor-tip si, pe cale electronica, datele de identificare ale persoanelor juridice, in termen de 3 zile de la data inregistrarii in registrul comertului.
(2) Autoritatile publice competente prevazute la alin. (1) sunt:
- Abrogat;*
- directiile de sanatate publica teritoriale din subordinea Ministerului Sanatatii sau ministerele cu retea proprie de sanatate publica;
- Autoritatea Nationala Sanitara Veterinara si pentru Siguranta Alimentelor sau ministerele cu retea sanitara veterinara proprie;
- autoritatile publice teritoriale de protectie a mediului din subordinea Ministerului Mediului si Gospodaririi Apelor;
- inspectoratele teritoriale de munca din subordinea Ministerului Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei.*


Una din atributiile ORC  este :
d) transmit autoritatilor publice competente
- declaratiile-tip prevazute la art. 15, in copie, si, pe cale electronica,
- datele de identificare ale persoanelor juridice inregistrate in registrul comertului;
Autoritatile publice competente  sunt:
- directiile de sanatate publica teritoriale din subordinea Ministerului Sanatatii sau ministerele cu retea proprie de sanatate publica;

- Autoritatea Nationala Sanitara Veterinara si pentru Siguranta Alimentelor sau ministerele cu retea sanitara veterinara proprie;

- autoritatile publice teritoriale de protectie a mediului din subordinea Ministerului Mediului si Gospodaririi Apelor;

Activitatile cu impact semnificativ asupra mediului
vor fi autorizate din punct de vedere al protectiei mediului de catre autoritatile competente de protectia mediului, la sediile acestora (activitatilor,n.n). Procedura de autorizare si lista activitatilor cu impact semnificativ asupra mediului sunt stabilite prin ordin al ministrului mediului si gospodaririi apelor. (Ordinul nr. 1798/2007 pentru aprobarea Procedurii de emitere a autorizaţiei de mediu , care înlocuieşte Ordinul nr. 876 din 20 decembrie 2004 pentru aprobarea procedurii de autorizare a activităţilor cu impact semnificativ asupra mediului
        Anexele nr. 1-5 la Ordinul nr. 1798/2007 pentru aprobarea Procedurii de emitere a autorizaţiei de mediu )

- inspectoratele teritoriale de munca din subordinea Ministerului Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei..

In cazul in care autoritatile publice competente constata ca nu sunt indeplinite conditiile legale de functionare ,
notifica acest fapt solicitantului,
la sediul inregistrat, acordand un termen de remediere a neregularitatilor constatate. Termenul curge de la data primirii notificarii si poate fi prelungit la cererea expresa a solicitantului, adresata autoritatii publice competente.
(2) In cazul in care neregularitatile nu sunt remediate, autoritatile publice competente notifica oficiului registrului comertului in termen de 3 zile de la emiterea acestuia, pentru a fi inregistrat din oficiu in registrul comertului.

Observatie
Conditiile de autorizare sunt publice si pot fi consultate pe site-urile oficiale ale autoritatilor publice competente (mentionate).
Daca activitatea necesita conditii mai stricte de functionare (ex. procesare produse alimentare, consumuri colective, impact semnificativ de mediu, etc) este bine sa se solicite autoritatilor avize (acorduri ) de principiu.
In conformitate cu statutul de membra a UE , Romania  prin institutiile de stat abilitate, are obligatia armonizarii standardelor romanesti (SR) cu normele europene (EN). Astfel au aparut standardele romanesti armonizate cu normele europene - SR EN. Despre acestea se pot obtine informatii pe site-ul
http://www.asro.ro/

Voteaza:   0 0 Raporteaza abuz


avatar

Mariana Gheorghe a raspuns pe 3.08.2009, 11:50

Buna ziua ,
In primul rand va treb autorizatiile de la Directia sanitara si veterinara,mediu cu acestea treb mers la primarie care va va elibera autorizatia de functionare.
Va recomand inainte de a compartimenta  barul (club) mergeti la Directia sanitara sa veterinara si ceretile parerea ca treb indeplinite niste fluxuri,conditii....
Mult succes!
Mariana G

Voteaza:   0 0 Raporteaza abuz


 

avatar

Carmen Petrescu a raspuns pe 3.08.2009, 22:26

Trebuie sa infiintati un SRL, avand acest obiect de activitate.

Pentru a infiinta societatea comerciala trebuie sa intocmiti si sa depuneti un dosar la Registrul Comertului; acesta va va elibera certificatul de inmatriculare al societatii.
Dosarul trebuie sa cuprinda:
- dovada rezervarii de denumire a societatii;
- dovada actului de spatiu;
- declaratie pe proprie raspundere a asociatilor si administratorilor,
- cazierele fiscale ale acestora;
- specimen de semnatura,
- dovada depunerii capitalului social,
- actul constitutiv al societatii;
Toate acestea autentificate si inregistrate de catre un notar sau avocat.
In cazul in care nu aveti timpul necesar pentru a va ocupa de intocmirea dosarului puteti imputernici o alta persoana; e bine sa fie o persoana cu studii juridice, de preferinta un avocat sau un consilier juridic.
Din momentul depunerii si acceptarii dosarului la Registrul Comertului, in termen de 3 zile va puteti ridica Certificatul de inmatriculare al societatii, urmand apoi cu acesta, sa va inregistrati la Administratia financiara.

In principiu, daca va descurcati singur cu actele, pentru a le depune la Registrul Comertului, va costa: taxele care se vor plati acolo (aproximativ 400-500 lei) si actul constitutiv al firmei care trebuie atestat de un avocat (aprox. 200-250 lei) SAU certificat de un notar (poate costa mult mai mult deoarece acesta percepe si TVA).


Sursa: http://www.avocat-carmen-petrescu.minisite.ro/

Voteaza:   0 0 Raporteaza abuz


avatar

DML - Cabinet Individual Expert Contabil Contabil a raspuns pe 3.08.2009, 09:51

Cel mai bine este sa mergi la ONRC si la Primarie ca sa vezi exact, deoarece situatia difera in fiecare judet (asa e la noi).

Sursa: http://www.contacafe.ro/

Voteaza:   0 0 Raporteaza abuz

Atentie! Acumulati 10.000 de puncte pe MegaAjutor si primiti un abonament MaxMember! Pentru mai multe detalii, click aici».

Axello