Intrebare rezolvata

avatar

Cum completez declaratia 392B?

As avea si eu nevoie de niste informatii legate de completarea declaratiei 392 B.

La rubrica achizitii trebuie sa scriem toate cheltuielile din anul anterior? Sau pur si simplu doar "achizitii".

Daca trebuie, intr-adevar, sa notez toate cheltuielile deduse, atunci inseamna ca si chel. de infiintare. Si atunci ma intreb- Registrul Coemrtului este sau nu este platitor de TVA.

M-ati putea ajuta?

E posibil ca intrebarea mea sa sune caraghios, dar nu cunosc.

De asemenea, cheltuielile, veniturile pentru livrarile de buniri in strainatate nu sunt luate in calcul? Numai pentru cei din Romania?

Am lucrat anul trecut si cu cateva persoane din strainatate.

Va multumesc foarte mult pentru raspunsuri!

Va rog sa ma lamuriti si pe mine, daca puteti


Stiu ca e tarziu pentru aceasta declartie 392



Va multumesc pentru raspunsuri.

A intrebat Bbbbbb Cristina

Raspunsul ales

avatar

Ec. mst. jurist Chirila Minodora Olga a raspuns pe 8.03.2013, 13:03

Instructiuni pentru completarea formularului (392 B) – “Declaratie informativa privind livrarile de bunuri, prestarile de servicii si achizitiile efectuate in anul 2011″ (neplatitori TVA).

Formularul 392 B – “Declaratie informativa privind livrarile de bunuri, prestarile de servicii si achizitiile efectuate in anul 2011″ se completeaza de catre persoanele impozabile neinregistrate in scopuri de TVA, potrivit dispozitiilor art. 153 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, a caror cifra de afaceri realizata la finele anului calendaristic, excluzand veniturile obtinute din vanzarea de bilete de transport international rutier de persoane, este inferioara sumei de 35.000 de euro, calculata in echivalent lei, potrivit legii, respectiv inferioara sumei de 119.000 lei.

Formularul 392 B – “Declaratie informativa privind livrarile de bunuri, prestarile de servicii si achizitiile efectuate in anul 2011″ se depune la organul fiscal competent, pana la data de 25 februarie, inclusiv, a anului urmator celui de raportare.

Formularul “Declaratie informativa privind livrarile de bunuri, prestarile de servicii si achizitiile efectuate in anul 2011″ se depune, in format electronic, astfel:
- la registratura organului fiscal competent;
- la posta, prin scrisoare recomandata.

Formatul electronic depus pe suport electronic va fi insotit de formularul editat de persoana impozabila cu ajutorul programului de asistenta, semnat si stampilat, conform legii. Formularul se editeaza in doua exemplare:
- 1 exemplar se depune la unitatea fiscala, impreuna cu suportul electronic;
- 1 exemplar se pastreaza de catre persoana impozabila.

Formatul electronic al formularului 392 B – “Declaratie informativa privind livrarile de bunuri, prestarile de servicii si achizitiile efectuate in anul 2011″ se obtine prin folosirea programului de asistenta. Programul de asistenta este pus la dispozitia contribuabililor gratuit de unitatile fiscale sau poate fi descarcat de pe site-ul Ministerului Finantelor Publice, portalul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala sau direct de pe legatura mentionata de noi mai sus.

Completarea formularului se face astfel:

- Sectiunea “Date de identificare a persoanei impozabile neinregistrate in scopuri de TVA”

Caseta “Cod de identificare fiscala” se completeaza prin inscrierea codului de identificare fiscala al persoanei impozabile.
Înscrierea cifrelor in caseta se face cu aliniere la dreapta.
Caseta “Denumire/Nume, prenume” se completeaza cu denumirea persoanei juridice, asociatiei sau a entitatii fara personalitate juridica, ori cu numele si prenumele persoanei fizice, dupa caz.
Caseta “Domiciliul fiscal” se completeaza cu datele privind adresa domiciliului fiscal (sediul social, sediul sau domiciliul fiscal, dupa caz, al persoanei impozabile).

- Sectiunea “Date de identificare a imputernicitului”

Se completeaza doar in cazul in care depunerea declaratiei informative se realizeaza printr-un imputernicit desemnat in conditiile art. 18 din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
- Denumirea/ Nume, prenume – se inscriu denumirea/numele si prenumele persoanei impozabile care a fost imputernicita de persoana impozabila neinregistrata in scopuri de TVA;
- Cod de identificare fiscala – se inscrie codul de identificare fiscala al persoanei imputernicite;
- Domiciliul fiscal – se inscriu datele privind adresa domiciliului fiscal al imputernicitului desemnat;
- Nr. act imputernicire si data – se inscriu datele privind numarul si data actului de imputernicire.
Sectiunea “Cifra de afaceri”

Se inscrie cifra de afaceri realizata la finele anului de raportare, care trebuie sa fie inferioara sumei de 35.000 de euro, calculata in echivalent lei, potrivit legii, respectiv inferioara sumei de 119.000 lei.

- Sectiunea “Livrari de bunuri si prestari de servicii catre:”

Randul 1 – Coloana “Valoare” se completeaza cu baza de impozitare inscrisa in “Jurnalul pentru vanzari”, pentru livrarile de bunuri si prestarile de servicii efectuate catre persoanele inregistrate in scopuri de TVA.
Randul 2 – Coloana “Valoare” se completeaza cu baza de impozitare inscrisa in “Jurnalul pentru vanzari”, pentru livrarile de bunuri si prestarile de servicii efectuate catre persoane neinregistrate in scopuri de TVA .

- Sectiunea “Achizitii de la:”

Randul 1 – Coloana “Valoare” se completeaza cu baza de impozitare inscrisa in “Jurnalul pentru cumparari”, pentru achizitii efectuate de la persoane inregistrate in scopuri de TVA.
Randul 1 – Coloana “TVA” se completeaza cu valoarea TVA inscrisa in “Jurnalul pentru cumparari”, pentru achizitiile efectuate de la persoane inregistrate in scopuri de TVA.
Randul 2 – Coloana “Valoare” se completeaza baza de impozitare inscrisa in “Jurnalul pentru cumparari”, pentru achizitii efectuate de la persoane neinregistrate in scopuri de TVA.
Randul 2 – Coloana “TVA” nu se completeaza.

Voteaza:   1 0 Raporteaza abuz

Alte raspunsuri

avatar


avatar

Cristian Plopianu a raspuns pe 8.03.2013, 20:17

Nu sunt in masura sa va dau un raspuns deoarece semnati indescifrabil!!!!
Oricum pot sa va spun ca daca nu a-ti transmis pana acum este tarziu si amenda este pe masura.Totusi 392B este o declaratie care se declara de persoanele care au calitatea de contribuabil deci au CIF indiferent de forma de organizare si care sunt neplatitor de TVA si reprezinta cifra de afaceri care este identica cu livrariile efectuate, iar achizitiile sunt delacate de la platitori de TVA care are baza si TVA si neplatitor care cuprinde suma achitat.Aceasta declaratie la achizitii si livrari trebuie sa corespunda cu declaratia de inchidere pe anul 2012,  transmisa de persoana fizica autorizata sau cu raporatrea anuala daca este persoana juridica, daca nu aveti angajati fiind aceasta supusa unei analize de a intra in inspectie fiscala persoane fizice/juridice la CAP raportare eronata de venituri si cheltuieli.
Daca veti avea bunavointa sa va uitati pe cheltuielile de infiintare veti observa ca taxele nu au TVA numai serviciile au TVA la ORC.
Cum ati reusit sa livrati bunuri in strainatate daca nu sunteti platitor de TVA nu cumva aceste bunuri au fost vandute pe teritoriul Romaniei unor persoane fizice nerezidente?
si atunci intra la livrari efectuate pe teritoriul Romaniei.
Si apropo aceste cheltuieli si venituri nu se noteaza ci se inregistraza conform legi contabilitati chiar daca este in partida simpla.
Va doresc succes!!!!!!

Voteaza:   0 0 Raporteaza abuz

Atentie! Acumulati 10.000 de puncte pe MegaAjutor si primiti un abonament MaxMember! Pentru mai multe detalii, click aici».

Axello