Intrebare rezolvata

avatar

Ce cheltuieli sunt deductibile pentru PFA?

Care ar fi deductibile? De ex. transportul (taxi, tren, etc.) e? Daca da, trebuie facuta de fiecare data ceva foaie de drum? sau pur si simplu atasat bonul de taxi stampilat sau biletul de tren, etc?

A intrebat Dan Remus

Raspunsul ales

avatar

Ion Vinca a raspuns pe 11.12.2007, 14:41

sunt deductibile toate cheltuielile efectuate in scopul desfasurarii activitatii pentru care sunteti autorizat , conform Legii 571 / 2003 , republicata , privind codul fiscal.Astrfel suntr deductibile :
cheltuielile cu marfa , transportul , contributiile si asigurariule de sanatate , cas , platite de persoana fizica , amortizarea mijloacelor fixe , conform legii ,perisabilitati in limitele legale , cheltuieli de protocol , consultanta , taxele platite pentru diversele avize ,chiria , materiile prime , energie , apa , intretinere , etc TOATE CHELTUIELILE TREBUIE INSOTTITE DE DOCUMENTE JUSTIFICATIVE LEGALE.
In ceea ce priveste cheltuielile cu transportul sunt doua situatii .
Daca transportul se face cu un mijloc de transp. care este cumparat pe PFA si este folosit numai pentru PFA , sunt deductibile toate cheltuielile, justificate de documente legale, si trebuie de asemenea si foi de parcurs ( (pentrru justificarea consumului de combustibil).La fel si daca autoturismul este proprietatea dumneavoastra ( dar nu este cumparat pe PFA ) , trebuiesc foi de parcurs.
In situatia in care transportul se face de altcineva ( cfr, furnizori , taxi , soc de transp) va trebuiesc documente ( bon , factura , etc)
Cheltuielile de cazare , diurna sunt deductibile in anumite limite ( nu stiu exact )si vatrebuiesc ordinul de deplasare cu stampila unitatii la care va deplasati , chitante pentru cazare , masa etc.Nu sunt deductibile ;
cheltuielile privind impozitul pe venit , amenzile , confiscarile , dobanzile si penalitatile aferente impozitelor , dobanzile aferete creditelor destinate cumpararii de mijloace fixe , in situatia in care acestea sunt incluse in valoarea de amortizare , cheltuielile privind bunurile constatate lipsa in gestiune sau degradate.

Sursa: LEGEA 571 / 2003 REPUBLICATA

Voteaza:   0 0 Raporteaza abuz

Alte raspunsuri

avatar

Landscape Concept a raspuns pe 11.12.2007, 12:31

    In principiu toate cheltuielile care au legatura cu activitatea dvs, sunt deductibile, insa trebuiesc justificate si insotite de cocumente.
   Ex; sa presupunem ca aveti un auto ( inscris pe numele dvs ), va trebuie un contract de comodat prin care dvs folositi auto pentru PFA si in acest caz, va calculati din bonurile de benzina un procent pe care considerati ca il folositi in interesul PFA pe care il puteti deduce.
   Daca auto este inscris pe PFA, este mult mai usor.

   Daca detineti un spatiu, al dvs, folositi acelasi tip de calcul, deduceti ce stiti ca se foloseste pentru PFA.

   La fel cu asigurarile auto si cu utilitatile aferente spatiului.

   Daca aveti un credit luat pe PFA, dobinzile acestuia sunt  deductibile.

Pentru transport, exista asa numitul " Ordin de deplasare " pe care trebuie sa il completati si sa atasati cheltuielile aferente.

Voteaza:   0 1 Raporteaza abuz


avatar

Negoita G. a raspuns pe 11.12.2007, 17:31

Prevederile legale in materie sunt cuprinse in NormA metodologică din 08/07/2004
publicata in Monitorul Oficial, Partea I nr. 642 din 16/07/2004 privind organizarea şi conducerea evidenţei contabile în partidă simplă de către persoanele fizice care au calitatea de contribuabil în conformitate cu prevederile Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal.
Condiţiile generale pe care trebuie să le îndeplinească cheltuielile aferente veniturilor, pentru a putea fi deduse, sunt:
a) să fie efectuate în cadrul activităţilor desfăşurate în scopul realizării venitului, justificate prin documente;
b) să fie cuprinse în cheltuielile exerciţiului financiar al anului în cursul căruia au fost plătite;
Cheltuielile la care faceti referire se incadreaza in categoria - cheltuieli de delegare, detaşare şi deplasare.
Foi de drum sau de parcurs se intocmesc numai in cazul mijloacelor de transport proprii.
Conform Ordinului nr. 1714/2005, cu modificarile si completarile ulterioare, incepand cu data de 1 ianuarie 2006, sta la baza inregistrarilor in contabilitate a cheltuielilor bonul fiscal emis de aparatul de marcat fiscal utilizat in activitatea de taximetrie, in conformitate cu prevederile Legii nr. 38/2003 privind transportul in regim de taxi si in regim de inchiriere, cu modificarile si completarile ulterioare.
Informatii complete sunt in actele normative sus-mentionate sau pentru lamuriri suplimentare puteti contacta un specialist in materie.

Sursa: CLANDAL SERVICII DE CONSULTANTA SI CONTABILITATE SRL , tel 0730703135; e-mail: clandalservicii@yahoo.com

Voteaza:   0 1 Raporteaza abuz

Atentie! Acumulati 10.000 de puncte pe MegaAjutor si primiti un abonament MaxMember! Pentru mai multe detalii, click aici».

Axello