Intrebare rezolvata

avatar

Ce tip de firma este mai avantajos sa-mi deschid in cazul meu?

Buna ziua
Sunt angajata la o firma in functia de Director de vanzari si pe langa salariu mai primesc si comision din vanzari . Asociatii firmei mi-au cerut sa-mi fac o firma pentru a-mi putea da comisionul si pentru a putea avea si ei o justificare a banilor din punct de vedere legal. Asa ca trebuie sa-mi deschid o firma care sa ma avantajeze din punct de vedere financiar.

Mentionez faptul ca vreau ceva cat mai simplu si mai ieftin sa nu am batai de cap cu TVA, taxe, cas, somaj si altele; eventual un impozit pe profit sa pe venit ceva cat mai ieftin .Daca va ajuta comisionul meu este undeva pana la suma de maxim 3500 lei/luna . Multumesc anticipat in asteptarea ajutorului vostru.

A intrebat Iancu Adriana

Raspunsul ales

avatar

Constantin Grigoras a raspuns pe 26.01.2009, 14:13

Va recomand deschiderea unei Intreprinderi Individuale. Aceasta functioneaza asemanator unei PFA dar are cateva avantaje fata de aceasta, respectiv posibilitatea de a va inscrie cu mai multe obiecte de activitate (pana la 8) si posibilitatea de a avea angajati daca intr-o anumita faza de dezvoltare va deveni oportuna aceasta chestiune.
Formalitatile de constituire sunt simple  si se deruleaza la ORC.  Costurile de constituire sunt mai mici decat in cazul unei SC respectiv 350 RON. Contabilitatea este in partida simpla si nu depuneti bilant - practic o puteti tine dvs. Impozitarea este in regim real respectiv 16% din venitul NET. In conditiile in care aveti un contract de munca inregistrat este foarte probabil sa eludati plata contributiei pentru sanatate.  Pana la o cifra de afaceri de 35.000 Euro/an puteti sa va mentineti statutul de neplatitor de TVA.

In continuare aveti referinte privind cadrul juridic si documentele necesare inregistrarii.

Un nou cadru legislativ referitor la desfasurarea activitatilor economice de catre persoanele fizice a fost instituit prin Ordonanta de urgenta nr. 44/2008. Potrivit noilor reglementari, orice persoana fizica, cetatean roman sau cetatean al unui alt stat membru al Uniunii Europene ori al Spatiului Economic European, poate desfasura activitati economice pe teritoriul Romaniei, in conditiile prevazute de lege, dupa cum urmeaza:
a) individual si independent, ca persoane fizice autorizate (PFA);
b) ca intreprinzatori titulari ai unei intreprinderi individuale;
c) ca membri ai unei intreprinderi familiale.

Activitatile economice pot fi desfasurate in toate domeniile, meseriile, ocupatiile sau profesiile pe care legea nu le interzice in mod expres pentru libera initiativa, prevederile prezentei ordonanta de urgenta aplicandu-se pentru activitatile prevazute de Codul CAEN a caror desfasurare in una dintre formele prevazute mai sus nu este reglementata exclusiv potrivit unei legi speciale.

Cererea de inregistrare in registrul comertului si de autorizare a functionarii se depune la registrul comertului de pe langa tribunalul din judetul in care solicitantul isi stabileste sediul profesional si va fi insotita de documentatia prevazuta in anexa care face parte integranta din prezenta O.U.G. Inregistrarea in registrul comertului a persoanei fizice autorizate, a intreprinderii individuale si a intreprinderii familiale se va face in baza rezolutiei motivate a directorului oficiului registrului comertului de pe langa tribunal.

Persoanele fizice si asociatiile familiale autorizate si inregistrate in registrul comertului in temeiul unor acte normative anterioare prezentei O.U.G pot functiona in baza certificatului de inregistrare, emis de oficiul registrului comertului de pe langa tribunal, un an de la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, respectiv pana la 25 aprilie 2009. Pana la implinirea acestui termen, persoanele in cauza vor opta pentru desfasurarea activitatii in una dintre formele prevazute de prezenta ordonanta de urgenta. Cele care nu si-au exercitat dreptul de optiune isi inceteaza activitatea si vor fi radiate din registrul comertului, din oficiu, fara nicio alta formalitate.

Primariile isi pot constitui birouri de asistenta si reprezentare a persoanelor fizice. Astfel, persoanele fizice pot opta sa efectueze formalitatile privind inregistrarea si autorizarea functionarii si prin intermediul birourilor de asistenta si reprezentare prin completarea unei cereri de reprezentare, obtinandu-se astfel certificatul de inregistrare contra unui tarif, stabilit in mod independent de catre fiecare primarie in parte. Aceste birouri pot primi cereri de reprezentare si pot presta servicii de asistenta, indiferent de sediul profesional al solicitantului si de registrul comertului caruia i se adreseaza acesta.

OUG nr. 44/2008 nu se aplica profesiilor liberale si activitati economice a caror desfasurare este organizata si reglementata prin legi speciale. In plus, OUG nr. 44/2008 nu se aplica acelor activitati economice pentru care legea a instituit un regim juridic special, anumite restrictii de desfasurare sau alte interdictii.

Oficiul National al Registrului Comertului (ONRC) a publicat deja lista documentelor pe care trebuie sa le depuna PFA, intreprinderile individuale si familiale la oficiile registrului comertului (ORC). Cererile de inregistrare vor fi solutionate de catre directorii ORC de pe langa tribunale.

Documentatia pentru PFA
Documentele necesare pentru inregistrarea in registrul comertului, inregistrarea fiscala si autorizarea functionarii a persoanelor fizice autorizate sunt urmatoarele :

1. Cererea de inregistrare (original cod 11-10-180);
2. Dovada verificarii disponibilitatii si rezervarii firmei (original);
3. Carte de identitate sau pasaport (fotocopie certificata olograf de catre titular privind conformitatea cu originalul);
4. Documente care atesta drepturile de folosinta asupra sediului profesional/punctelor de lucru (copie legalizata);
5. Daca este cazul, avizul privind schimbarea destinatiei imobilelor colective cu regim de locuinta, prevazut de Legea nr. 230/2007 (completat pe formular-tip, original);
6. Specimenul de semnatura al persoanei fizice autorizate (original);
7. Declaratia-tip pe propria raspundere care sa ateste indeplinirea conditiilor legale de functionare prevazute de legislatia speciala din domeniul sanitar, sanitar-veterinar, protectiei mediului si protectiei muncii (model 1 sau model 2, dupa caz).
8. Daca este cazul:
- precizare din care sa rezulte ca titularul dreptului de proprietate intelege sa afecteze folosinta spatiului in vederea stabilirii sediului profesional al persoanei fizice autorizate (declaratie, etc.);
- documentele doveditoare pentru patrimoniul de afectatiune (declaratie pe proprie raspundere);
- documentele care atesta pregatirea profesionala (fotocopii certificate olograf);
- documentele care atesta experienta profesionala (fotocopii certificate olograf);
9. In cazul persoanelor fizice care desfasoara activitate economica autorizata si recunoscuta intr-un alt stat membru al UE sau al Spatiului Economic European, documentatia care atesta functionarea legala, obtinuta in celalalt stat (fotocopie si traducere in limba romana certificata olograf).
10. Dovezile privind plata taxelor/tarifelor legale: taxele de registru.
OUG nr. 44/2008 a stabilit preluarea in intregime de catre registrul comertului a procedurii de inregistrare si de autorizare a persoanelor fizice autorizate, a intreprinderilor individuale si familiale, prin directorii oficiilor registrului comertului de pe langa tribunale.

Documentatia pentru intreprinderi individuale
Documentele necesare pentru inregistrarea in registrul comertului, inregistrarea fiscala si autorizarea functionarii intreprinzatorilor persoane fizice titulari ai intreprinderilor individuale sunt urmatoarele:
1. Cererea de inregistrare (original cod 11-10-180);
2. Dovada verificarii disponibilitatii si rezervarii firmei (original);
3. Carte de identitate sau pasaport titulari intreprindere individuala (fotocopie certificata olograf de catre titular privind conformitatea cu originalul);
4. Documente care atesta drepturile de folosinta asupra sediului profesional/punctelor de lucru (copie legalizata);
5.Daca este cazul, avizul privind schimbarea destinatiei imobilelor colective cu regim de locuinta, prevazut de Legea nr. 230/2007 (completat pe formular-tip, original);
6. Specimenul de semnatura al intreprinzatorului persoana fizica titulara a intreprinderii individuale (original);
7. Declaratia-tip pe propria raspundere care sa ateste indeplinirea conditiilor legale de functionare prevazute de legislatia speciala din domeniul sanitar, sanitar-veterinar, protectiei mediului si protectiei muncii (model 1 sau model 2, dupa caz).
8. Daca este cazul:
- precizare din care sa rezulte ca titularul dreptului de proprietate intelege sa afecteze folosinta spatiului in vederea stabilirii sediului profesional al intreprinderii individuale (declaratie, etc.);
- documentele doveditoare pentru patrimoniul de afectatiune (declaratie pe proprie raspundere);
- documentele care atesta pregatirea profesionala (fotocopii certificate olograf);
- documentele care atesta experienta profesionala (fotocopii certificate olograf);
9. In cazul persoanelor fizice care desfasoara activitate economica autorizata si recunoscuta intr-un alt stat membru al UE sau al Spatiului Economic European, documentatia care atesta functionarea legala, obtinuta in celalalt stat (fotocopie si traducere in limba romana certificata olograf).
10. Dovezile privind plata taxelor/tarifelor legale: taxele de registru.

Documentatia pentru intreprinderi familiale
Documentele necesare pentru inregistrarea in registrul comertului, inregistrarea fiscala si autorizarea intreprinderilor familiale:
1. Cererea de inregistrare (original cod 11-10-180);
2. Dovada verificarii disponibilitatii si rezervarii firmei (original);
3. Carte de identitate sau pasaport al fiecarui membru (fotocopie certificata olograf de catre titular privind conformitatea cu originalul);
4. Documente care atesta drepturile de folosinta asupra sediului profesional/punctelor de lucru (copie legalizata);
5. Daca este cazul, avizul privind schimbarea destinatiei imobilelor colective cu regim de locuinta, prevazut de Legea nr. 230/2007 (completat pe formular-tip, original);
6. Specimenul de semnatura al reprezentantului intreprinderii familiale (original);
7. Declaratia-tip pe propria raspundere a reprezentantului care sa ateste indeplinirea conditiilor legale de functionare prevazute de legislatia speciala din domeniul sanitar, sanitar-veterinar, protectiei mediului si protectiei muncii (model 1 sau model 2,
dupa caz);
8. Acordul de constituire incheiat de membrii familiei (original);
9. Procura speciala pentru reprezentantul intreprinderii familiale desemnat prin acordul de constituire (inscris sub semnatura privata);
10. Daca este cazul:
- precizare din care sa rezulte ca titularul dreptului de proprietate intelege sa afecteze folosinta spatiului in vederea stabilirii sediului profesional al intreprinderii familiale (declaratie, etc.);
- documentele doveditoare pentru patrimoniul de afectatiune (acordul de constituire sau actul aditional la acesta);
- documentele care atesta pregatirea profesionala (fotocopii certificate olograf);
- documentele care atesta experienta profesionala (fotocopii certificate olograf);
11. In cazul persoanelor fizice care desfasoara activitate economica autorizata si recunoscuta intr-un alt stat membru al UE sau al Spatiului Economic European, documentatia care atesta functionarea legala, obtinuta in celalalt stat (fotocopie si traducere in limba romana certificata olograf).
12. Dovezile privind plata taxelor/tarifelor legale: taxele de registru.

Surse:
- OUG nr. 44/2008 privind desfasurarea activitatilor economice de catre persoanele fizice autorizate, intreprinderile individuale si intreprinderile familiale;
- Oficiul National al Registrului Comertului.

Respect

Sursa: CISA Consulting,  http://www.cisa.info.ro   e-mail:office@cisa.info.ro

Voteaza:   4 0 Raporteaza abuz

Alte raspunsuri

avatar

Benone Burza . Alina Ristea. a raspuns pe 27.01.2009, 00:45


Consultati informatiile de pe linkul de mai jos.


http://www.infiintarifirme.ro/dizolvare-lichidare-radiere-firma.php

Succes!!!

Sursa:   http://www.texline.eu

Voteaza:   3 0 Raporteaza abuz

Atentie! Acumulati 10.000 de puncte pe MegaAjutor si primiti un abonament MaxMember! Pentru mai multe detalii, click aici».

Axello