Contactati-ne

Click aici

icon-question

RSS Feed

Publicitate

Publicitate pe Bizoo?
Click aici »

Intrebare rezolvata

avatar

Cat costa infiintarea unui SRL, care sunt pasii pe care trebuie sa ii urmez?

Doresc ca eu sa ma ocup de hirtogaraie fara firma, avocat!

Locuiesc in apartamentul socrului meu , deci nu am proprietate. Si in mod special ma intereseaza pentru deschiderea unui second hand.(cod caen ).Avize etc

A intrebat Adriana Daniela Salcieanu

Raspunsul ales

avatar

Oana Madalina Leonte a raspuns pe 28.08.2012, 11:08

Etapele infiintarii unei firme sunt:

1. Alegerea obiectului de activitate

2. Stabilirea formei juridice a societatii (SRL, SNC, SCS, SA)

3. Alegerea si rezervarea numelui societatii

4. Stabilirea emblemei societatii (obtional)

5. Stabilirea sediului social al firmei

6. Realizarea Actului  Constitutiv

7. Depunerea la banca a capitalului social

8. Achitarea taxelor la Registrul Comertului

9. Specimenul de semnatura

10. Completarea documentelor pentru Registrul comertului si depunerea dosarului

11. Ridicarea actelor firmei dupa solutionarea dosarului la Registrul Comertului

13. Obtinerea de avize si autorizatii suplimentare de functionare

Durata aproximativa este intre 3 si 5 zile lucratoare, iar taxele la regsitru sunt in jur de 450 ron, capitalul social 200 ron, iar specimenul de semnatura in jur de 50 ron (in functie de Notar)...la acestea se poate adauga onorariul unui avocat daca se apeleaza la serviciile acestuia.

Mult succes!

Sursa: http://www.avocat-firme.info/

Voteaza:   1 0 Raporteaza abuz

Alte raspunsuri

avatar

Marian Morosan a raspuns pe 27.08.2012, 22:57

Inainte de a incepe procedura de infiintare a firmei trebuie sa identificati daca aveti acest drept. Trebuie sa stiti ca nu pot fi fondatori persoanele care, potrivit legii, sunt incapabile sau care au fost condamnate pentru gestiune frauduloasa, abuz de incredere, fals, uz de fals, inselaciune, delapidare, marturie mincinoasa, dare sau luare de mita, precum si pentru infractiunile prevazute la art. 143-145 din Legea nr. 85/2006 privind procedura insolventei, sau pentru cele prevazute de legea privind societatile comerciale.
Daca faceti parte din categoriile mentionate nu are rost sa incepeti procedura. Nu puteti pacali sistemul deoarece veti avea nevoie de cazier fiscal, iar in acesta sunt inscrise faptele sanctionate de legile financiare, vamale sau care privesc disciplina financiara, inclusiv cele care privesc stabilirea si gestionarea impozitelor si taxelor.
Cadrul legal
Este foarte important sa cunosteti legile care sunt in vigoare privitoare la societatile comerciale. Trebuie sa va documentati in permanenta pentru a fi la curent cu toate aspectele, legislatia fiind in continua schimbare.

In principiu trebuie sa aveti in vedere prevederile legii nr. 31/1990 privind societatile comerciale, republicata (M.Of. nr. 1066/17.11.2004) cu modificarile ulterioare


Alegerea si rezevarea denumirii firmei
Acest lucru se face la Registrul Comertului unde apartineti. Se completeaza cererea de verificare disponibilitate/si sau rezervare firma persoane juridice. Scopul acestei cereri este de a verifica disponibilitatea denumirii firmei si trebuie sa introduceti mai multe denumiri (minim 3), pentru ca, in cazul in care prima denumire nu este disponibila, sa fie verificata urmatoarea, s.a.m.d.
Exista anumite restrictii privind denumirea unei firme. Informatii despre aceste restrictii puteti afla din Legea nr. nr.519/2004 privind aprobarea Ordonantei Guvernului nr. 72/2004 pentru modificarea art. 39 din Legea nr. 26/1990 privind registrul comertului, unde se stipuleaza ca:
• Oficiul registrului comertului va refuza înscrierea unei firme care, neitroducand elemente deosebite în raport cu firme deja înregistrate, poate produce confuzie cu acestea
• Se interzice inscrierea unei firme care contine cuvintele“stiintific, academie, academic, universitate, universitar, scoala,scolar” sau derivatele acestora
Alegeti, totusi, cu grija denumirea firmei, analizand elementele definitorii ale produselor si diferentele fata de concurenta. O denumire inspirata asigura avantaje concurentiale si o pozitionare mai buna pe piata.

Obtinerea cazierului fiscal
Cazierul fiscal este eliberat de catre Directiile judetene ale finantelor publice. Solicitantul trebuie sa completeze o cerere scrisa si sa o depuna la Directia generala a finantelor publice in a carui raza teritoriala isi are domiciliul sau sediul.
Se va achita o taxa extrajudiciara de timbru.
Intocmirea actului constitutiv al societatii
Pentru intocmirea actului constitutiv trebuie sa cunoasteti forma de organizare a societatii (SRL, etc.), codurile CAEN pe care le veti include pentru desfasurare activitatii precum si date referitoare la sediul social.
Actul constitutiv poate fi redactat de un jurist, notar, avocat si se semneaza în fata notarului sau a avocatului direct de catre asociati sau de catre un delegat imputernicit prin procura notariala speciala.
Tot la notariat veti da declaratia de asociat unic sau administrator si veti face legalizarea specimenului de semnatura.
Depunere capital social
Capitalul social se poate depune la orice banca. Se va crea un cont provizoriu urmand ca, dupa infiintarea firmei, sa-l transformati sau nu intr-un cont definitiv. Alegeti cu grija banca, deoarece difera foarte mult valoarea comisioanelor de administrare ale conturilor firmelor.
Depunerea actelor la Oficiul Registrului Comertului
Documentele necesare pentru inregistrarea in registrul comertului, inregistrarea fiscala si autorizarea functionarii
societatilor in nume colectiv, in comandita simpla si cu raspundere limitata sunt:
Cererea de inregistrare (original);
Dovada verificarii disponibilitatii si rezervarii firmei (original);
Daca este cazul, acordul pentru utilizarea denumirii, prevazut de art. 39 din Legea nr. 26/1990, republicata, cu modificarile si
completarile ulterioare (copie);
Actul constitutiv (original);
Dovezile privind sediul social/secundar (copie);
Daca este cazul, acordul privind schimbarea destinatiei imobilelor colective cu regim de locuinta, prevazut de Legea locuintei nr. 114/1996, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare (completat pe formular-tip, original);
Dovezile privind efectuarea varsamintelor aporturilor subscrise de asociati la capitalul social (copii);
Actele privind proprietatea pentru aporturile in natura subscrise si varsate la constituire; in cazul in care printre acestea se afla si imobile, certificatul constatator al sarcinilor de care sunt grevate;
Declaratiile date pe propria raspundere, dupã caz, de catre fondatori/administratori/cenzori sau persoane fizice reprezentante ale persoanei juridice numita administrator sau cenzor, din care sa rezulte ca îndeplinesc conditiile legale pentru detinerea acestor calitati (original);
Specimenele de semnatura ale reprezentantilor societatii (original);
Certificatele de cazier fiscal pentru asociatii sau reprezentantii legali ai societatii comerciale, care au domiciliul/resedinta/sediul în Romania sau pentru persoanele fizice sau juridice straine, care au aceasta calitate si sunt inregistrate fiscal in Romania sau, dupa caz, declaratia autentica pe propria raspundere a persoanei fizice cetatean strain în nume propriu sau ca reprezentant al persoanei juridice straine care nu este inregistrata fiscal în Romania din care sa rezulte ca nu are datorii fiscale (original sau, dupa caz, copie tradusa si legalizata);
Declaratia-tip pe propria raspundere semnata de asociati sau de administratori din care sa rezulte, dupa caz, ca:
• persoana juridica nu desfasoara, la sediul social sau la sediile secundare, activitatile declarate, o perioadã de maximum 3 ani (model 1 - original);
• persoana juridica nu desfasoara, la sediul social sau la sediile secundare, activitatile declarate, o perioadã de maximum 3 ani (model 1 - original);
• persoana juridica indeplineste conditiile de functionare prevazute de legislatia specifica în domeniul prevenirii si stingerii incendiilor (P.S.I.), sanitar, sanitar-veterinar, protectiei mediului si protectiei muncii pentru activitatile precizate în declaratia-tip (model 2 - original).
Daca este cazul:
• actele de inregistrare ale fondatorilor, administratorilor, cenzorilor persoane juridice (copie, sau, dupa caz, copie tradusa si legalizata);
• hotararea organului statutar al fondatorilor persoane juridice privind participarea la constituirea societatii (original, sau, dupa caz, copie tradusa si legalizata);
• mandatul pentru persoana abilitata sa semneze actul constitutiv in numele si pe seama fondatorului persoana juridica (original sau, dupa caz, copie tradusã si legalizata);
• avizele prealabile prevazute de legile speciale (copie);
• imputernicire speciala sau avocatiala pentru persoanele desemnate sa indeplineasca formalitatile legale (original).
Dovezile privind plata taxelor/tarifelor legale:
• taxa judiciara de timbru, în original;
• timbre judiciare;
• taxele de registru;
• tariful de publicare în Monitorul Oficial, Partea a IV-a.
Pentru consultanta in afaceri, realizare planuri de afaceri, diverse proiecte, management de proiect, etc, contact la marian_morosan@yahoo.com

Sursa: www.consultanta.informatorulbt.ro/consultanta

Voteaza:   1 0 Raporteaza abuz


avatar

Maria Vizitiu a raspuns pe 28.08.2012, 08:03

Buna ziua,

Costurile sunt de aprox 1000 lei, fara avocat. Veti avea nevoie de atestare/autentificare act constitutiv, declaratii, specimen de semnatura, disponibilitate firma, capital social, etc.
Puteti avea sediul social fara actvitate la socrul dvs. Veti avea, insa nevoie de punct de lucru
Avizele necesare le veti obtine la ORC.

av. Maria Vizitiu
tel 0724 773 400

Sursa: http://mariavizitiu.bizoo.ro

Voteaza:   1 0 Raporteaza abuz


 

avatar

Ec. mst. jurist Chirila Minodora Olga a raspuns pe 28.08.2012, 10:44

mergeti la ORC in judetul unde vrei sa va infiintati firma in REST daca cunoasteti limba romana scris si vorbit sigur va  veti descurca. (de regula cei care fac singuri pasi nu cuprind totul si platesc la ORC modificari ulterioare, nimeni nu iese in castig 100%, tot plateste in final)

Cheltuieli depinde de notar (semnati o declaratie  , trebuie sa cunoasteti legea pe care declarati ca o respectati), avocat (act constitutiv de infiintare LEGAL , nu FURT intelectual, continutul unui act juridic il fac DOAR AVOCATI nu altcineva conform legii  si juristi dar ca salariati la cel ce solicita nu intermediar ATENTIE! )  , banca si de ce doriti ca firma (punct de lucru, numar de ascociati, etc).
NU va pot spune o suma variabila depinde cat de bun negociator si cat TIMP disponibil aveti.

O firma nu este o banala FORMALITATE inseamna si raspundere penala.
SUCCES !

ec.mst.jurist Chirila Minodora Olga

Voteaza:   0 0 Raporteaza abuz


avatar

Conta Alo a raspuns pe 28.08.2012, 21:47

Pentru a consulta un avocat va invitam sa vizitati www.alomedia.ro
Pentru a consulta un contabil va invitam sa vizitati www.aloconta.ro

Voteaza:   0 0 Raporteaza abuz

Atentie! Acumulati 10.000 de puncte pe MegaAjutor si primiti un abonament MaxMember! Pentru mai multe detalii, click aici».

Axello