Intrebare rezolvata

avatar

Cum se infiinteaza o casa de amanet si cati bani iti trebuiesc ?

A intrebat Grigore Bogdan Bogdan

Raspunsul ales

avatar

Constantin Grigoras a raspuns pe 11.10.2008, 15:22

Trec peste faza de constituire / inregistrare a firmei la ORC (Oficiul Registrul Comertului) care o realizati facil adresandu-va direct la Oficiul din zona dvs. ; costurile sunt de circa 650-750 lei plus capitalul subscris si varsat.
2/ Specificul afacerii : Casa de amanet este o institutie financiara, nebancara, prin care se acorda un imprumut in schimbul unei garantii pe o perioada scurta de timp, asa cum aceasta este definita de art.4 lit.a din O.G. nr.28/2006.
Casele de amanet trebuie sa figureze in registrul de evidenta tinut de Banca Nationala a Romaniei privind institutiile financiare nebancare cu autorizare de functionare cu metale pretioase. Temeiul legal este O.G. nr.28/2006 la art.58 lit.a unde se prevede obligativitatea inscrierii in Registrul de evidenta tinut la Banca Nationala a Romaniei a Caselor de amanet (in maxim 30 de zile).
Domeniul este reglementat prin NORMA Nr. 3 din 20 aprilie 2006 privind Registrul general, Registrul special şi Registrul de evidenţă, EMITENT: BANCA NAŢIONALĂ A ROMÂNIEI , publicat in MO 381 din 3 mai 2006.
Puteti consulta Norma la : http://www.bnro.ro/Ro/Legi/IFN/N3_registre.pdf dupa care va adresati Sucursalei Bancii Nationale din zona in care sunteti inregistrat la ORC.

Atentie, pentru acreditare trebuie sa faceti si dovada asigurarii sigurantei bunurilor prin amenajarea corespunzatoare a spatiului si detinerii unei case de bani / seif cu o greutate de minim 450 kg.
Capitalul minim nu este (in cele mai multe cazuri) si suficient. E bine sa aveti un capital cat mai mare pentru a va crea premisele unor rulaje semnificative.
Succes


Sursa: CISA Consulting, http://www.cisa.info.ro e-mail:office@cisa.info.ro

Voteaza:   1 0 Raporteaza abuz

Alte raspunsuri

avatar

Carmen Petrescu a raspuns pe 11.10.2008, 08:22

Trebuie sa infiintati un SRL, avand acest obiect de activitate.

Pentru a infiinta societatea comerciala trebuie sa intocmiti si sa depuneti un dosar la Registrul Comertului; acesta va va elibera certificatul de inmatriculare al societatii.
Dosarul trebuie sa cuprinda:
- dovada rezervarii de denumire a societatii;
- dovada actului de spatiu;
- declaratie pe proprie raspundere a asociatilor si administratorilor,
- cazierele fiscale ale acestora;
- specimen de semnatura,
- dovada depunerii capitalului social,
- actul constitutiv al societatii;
Toate acestea autentificate si inregistrate de catre un notar sau avocat.
In cazul in care nu aveti timpul necesar pentru a va ocupa de intocmirea dosarului puteti imputernici o alta persoana; e bine sa fie o persoana cu studii juridice, de preferinta un avocat sau un consilier juridic.
Din momentul depunerii si acceptarii dosarului la Registrul Comertului, in termen de 3 zile va puteti ridica Certificatul de inmatriculare al societatii, urmand apoi cu acesta, sa va inregistrati la Administratia financiara.

In principiu, daca va descurcati singur cu actele, pentru a le depune la Registrul Comertului, va costa: taxele care se vor plati acolo (aproximativ 400-500 lei) si actul constitutiv al firmei care trebuie atestat de un avocat (aprox. 200-250 lei) SAU certificat de un notar (poate costa mult mai mult deoarece acesta percepe si TVA).

SUCCES!



Sursa: http://www.topavocat.ro/cabinet/79-Carmen-Petrescu

Voteaza:   1 0 Raporteaza abuz

Atentie! Acumulati 10.000 de puncte pe MegaAjutor si primiti un abonament MaxMember! Pentru mai multe detalii, click aici».

Axello