Intrebare rezolvata

avatar

Cam ce investitie presupune o gogoserie?

Vreau sa deschid o gogoserie si o clatitarie in acelasi spatiu.

Intrebarile mele sunt urmatoarele:

Daca folosesc semipreparate: lapte praf, praf de oua, mai am nevoie de flux de productie? Daca da, cum ar trebui sa arate acesta?

Si ultima intrebare: cam ce valoare ar trebui investita(in mare) in spatiu pt a indeplini conditiile cerute de DSV, mediu etc.

Va multumesc,
Catalin Calancea-Dalea

A intrebat Catalin Calancea-Dalea

Raspunsul ales

avatar

Constantin Grigoras a raspuns pe 24.08.2008, 16:45

Buna ziua,

Iata o afacere cuminte si sigura (daca amplasamentul e bun !!!)

Raspunsul punctual la prima intrebare este DA,  aveti nevoie de flux  de productie;  practic trebuie sa obtineti lecenta pentru fiecare produs (chiar pentru fiecare reteta) . Licenta o luati de la un birou specializat care functioneaza in cadrul Directiei agricole din jud. dvs.

Costuri ?  Nu exista un raspuns standard deoarece factorii de care depind cheltuielile de start-up sunt multipli.  Un cost mediu estimativ ar fi de circa 8000 Euro (inclus chelt amenajare spatiu, procurare utilaje, materii prime , promovare) . Din fericire aveti la dispozitie multe surse de informare si consultandu-le va veti putea face singur un calcul . Iata cateva surse:

http://www.ideideafaceri.ro/index.php?pag=a&id=2&s=Articole&aid=58

http://www.happybeary.ro/

http://www.banisiafaceri.ro/idei+de+afaceri/amator+de+gogosi%3F++fitos...

http://www.matina.ro/

http://www.masinidegogosi.ro/gogosi.html
In comtinuare voi prelua integral un articol din prima pagina a ultimului site la care am facut referinta
Descrierea afacerii
Gogoseria ramane o afacere pe care oricine o poate "coace" simplu, rapid si cu profituri "umflate". Un simplu calcul ne arata ca daca vindem 2.000 de gogosi intr-o zi, cu un pret mediu de 4.000 de lei (VECHI) bucata, strângem "apetisanta" suma de 8.000.000 lei, din care ar reveni ca profit brut aproximativ 5.000.000 lei (pe zi!), ceea ce este mai mult decat multumitor pentru o astfel de afacere. Atentie insa! Chiar daca fabricarea si vinderea unei gogosi pare la indemâna oricui, exista mici amanunte secrete, extrem de importante, pentru succesul afacerii.
Gogosile sunt mancate fie ca masa de baza, fie ca desert, aceasta functie dubla sporind numarul clientilor. Si un alt avantaj il reprezinta costurile reduse de productie, cu ingrediente putine si ieftine. Pe scurt, este vorba de un produs arhicunoscut, apreciat si foarte cautat, care se fabrica usor, cu costuri reduse si care se vinde foarte bine.
Se obtin relativ usor, este vorba de un produs de patiserie realizat dintr-un aluat simplu (faina, drojdie, apa, sare, zahar) lasat la dospit, dozat sub forma unui inel (de catre masina), prajit in ulei. Secretul reusitei afacerii consta in obtinerea unei gogosi cat mai pufoase, cu un aluat bine copt, neuleioase si o culoare auriu-inchis.
Spatiul, crucial pentru succesul afacerii
Spatiul ales pentru amplasarea gogoseriei este cel mai important element de avut in vedere pentru a vinde 2000 de gogosi pe zi, o cifra minima pentru o gogoserie de succes. Trebuie tinut cont nu neaparat de numarul de oameni care trec prin fata gogoseriei la o anumita ora, ci de existenta unui flux pietonal constant de-a lungul intregii zile. Este important de observat comportamentul celor care trec pe acolo - daca este o statie de autobuz sau o gura de metrou, trebuie sa aveti in vedere si cati dintre cei care trec grabiti sunt dispusi sa se opreasca si sa cumpere gogosi.
E suficient ca punctul de vânzare sa fie amplasat intr-un loc circulat si sa aiba un aspect atractiv, care sa starneasca interesul trecatorilor. Aceste locuri circulate sunt destule : zone pietonale, statii de autobuz, centre comerciale, scoli, licee, stadioane, piete, parcuri, etc., plus ca punctul de vanzare (in varianta mobila) se poate deplasa el catre consumatori, atunci cand se contureaza o situatie cu potential : un spectacol in aer liber, o conferinta, ca sa nu mai vorbim de aglomerarile din statiunile turistice, in timpul sezonului.
Costuri de pornire
La cheltuielile cu achizitionarea utilajelor si chiria pentru spatiu se mai adauga cele privind amenajarea spatiului. Spatiul trebuie protejat corespunzator fata de umiditatea crescuta si temperaturile inalte dintr-o gogoserie — pavaj cu gresie, pereti din faianta, tavan din material impermeabil – si este bine sa existe un sistem de aer conditionat, ventilarea fiind oricum o conditie obligatorie pentru functionarea afacerii. Nu uitati de casa de marcat si de obligativitatea de a furniza fiecarui client bonul de casa. Mai aveti in vedere achizitionarea materiilor prime si alte necesitati precum confectionarea unei firme, cumpararea ambalajelor, servetelelor, cosurilor de gunoi si a altor utilitati. In total aveti nevoie de minimum 4000 de euro pentru a demara aceasta afacere.
Personalul necesar
Numarul minim de angajati este de doi: unul se va ocupa de vanzare iar celalalt de preparare.
In afara de personalul care se ocupa de producerea si vinderea gogosilor mai trebuie sa angajati, permanent sau cu norma redusa, un contabil care sa se ocupe de gestiunea afacerii, precum si o persoana care sa raspunda de aprovizionarea cu materie prima (de aceasta sarcina ar fi bine sa va ocupati, la inceput, chiar dvs., intrucât presupune costuri suplimentare de transport, manipularea banilor si a documentelor fiscale etc.). Ideal ar fi sa gasiti unul sau mai multi distribuitori de materie prima pentru patiserii, care ar putea sa va aduca regulat marfa la sediul gogoseriei. In acest fel scutiti personal destinat acestei activitati si va asigurati un flux regulat de materie prima. Este recomandabil sa aveti unul sau mai multi furnizori de rezerva, pentru a putea alege dintre oferte si a nu risca sa ramâneti, in cazul unui accident, fara materie prima.

Sursa: CISA Consulting, http://www.cisa.info.ro e-mail:office@cisa.info.ro

Voteaza:   1 0 Raporteaza abuz

Atentie! Acumulati 10.000 de puncte pe MegaAjutor si primiti un abonament MaxMember! Pentru mai multe detalii, click aici».

Axello