Intrebare rezolvata

avatar

Cum trebuie amenajat un restaurant?

Vreau sa-mi deschid un mic local, de gen "impinge tava" si vreau sa stiu cum trebuie amenajat ca sa pot (D.p.d.v legal) obtine toate avizele si aprobarile.

Multumesc.

A intrebat Victor Mazilescu

Raspunsul ales

avatar

Marian Zaharia a raspuns pe 6.09.2008, 22:06

imparti spatiul pe zone de functionare:
pentru personal- vestiar, toaleta, sala de mese
pentru clienti zona de deservire, sala de mese, toaleta,
pentru marfa- depozit rece si frigorific, bucataria utilata si cu mult inox, gresie , si faianta montata fara rosturi pentru a nu strange mizeria. sunt multe lucruri dpdv sanitar veterinar pe care trebuie sa le ai in vedere dar cel mai bine ar trebui sa te uiti in jurul tau sa vezi ce-ti place si ce nu. Nu exista norme stricte in ce priveste modul de utilare ci doar de organizare. Pana la urma organizarea e de bun simt......  sa nu pui toaleta langa usa de la bucatarie sau langa vitrina cu specialitati! sau invers ... intelegi!
Pe scurt, daca aveti deja spatiul puteti apela chiar la inspectorul sanitar arondat sau la un consultant.

Sursa: http://www.autorizatii.cabanova.ro ; http://www.autorizatiiconsilier.cabanova.ro

Voteaza:   1 0 Raporteaza abuz

Alte raspunsuri

avatar

Gabriela Boroleanu a raspuns pe 21.08.2008, 00:21

In primul rand ar trebui sa va constituiti o societate comerciala(SRL),cu acest obiect de activitate.La Registrul Comertului obtineti toate detaliile referitoare la acest demers,despre ce acte aveti nevoie sa depuneti si ce taxe trebuiesc platite.Tot acolo la Biroul unic ve-ti solicita avizele .(pompieri,sanitar-veterinar,sanatate publica,mediu,).La final dupa ce toate acestea sunt finalizate, ramane sa solicitati Primariei autorizatia de functionare.Spatiul ar trebui sa fie situat intr-o zona vizibila,usor accesibila,sa aiba spatiul pentru a putea stationa masinile,si cu atat mai bine daca in vecinatate se afla vreo institutie sau firma cu potentiali clienti permanenti.Spatiul trebuie amenajat corespunzator normelor solicitate de autoritatile care vor aproba avizarea,adica sa aiba toate utilitatile (apa,canalizare,electricitate,iar optional gaze),sa aiba gresie si faianta in locurile necesare ,sa aiba vestiar pentru personal,dus-WC personal,WC clienti,magazie alimente,bucatarie,boxa curatat zarzavaturi,boxa spalat vesela,sala de deservire/autoservire.Eu va recomand sa utilizati tacamuri ,farfurii si pahare de unica folosinta ,chiar merg la autoservire si nu va doare capul cu spalatul vaselor si scutiti o incapere in plus+ personalul.Apoi sala e clar ca trebuie sa aiba mese+scaune sau mese si bancute(pe care le puteti face cumparandu-va singur pal de orice culoare doriti si cu ajutorul unui tamplar iscusit ,puteti mobila foarte frumos si puteti adapta mobilierul la spatiu.E nevoie de aer conditionat,siatem de alarma,combina muzicala,casa de marcat,cantar , frigidere pentru oua,branzeturi,carne,peste(toate acestea se tin separat.)vitrina cu masa calda pentru mancarea gatita,vitrina racitor pentru prajituri,vitrine verticale pentru bauturi,gratar,plita,hota,cuptor,cuptor microunde,friteuza,malaxor,robot bucatarie,mas. tocat carne,feliator,expreso cafea,vesela diferita(oale,cratite,tigai,ibrice,tavi,)chiuveta inox,masa lucru din inox,polite inox,masina spalat vase,etc.Consumabile : scobitori,servetele,etc.In mare cam astea ar fi.Dupa ce spatiul este amenajat ,cei abilitati se vor deplasa la fata locului sa constate situatia de fapt,iar daca vor gasi de cuviinta ca totul e OK,atunci treaba este rezolvata si puteti considera ca visul dvs.a devenit realitate.Ar trebui sa tineti cont de la bun inceput ce produse ve-ti oferi,la ce preturi deoarece de aceste criterii depinde succesul.Important este si locul de unde va aprovizionati cu alimente,cel mai indicat ar fi sa cumparati carcasa animalelor direct de la crescatori ,carnea o transati dvs,e mai ieftina,proaspata si aveti garantia ca a-ti vazut animalul viu, aspecte importante pentru client.
Va doresc mult bine si succes maxim.

Voteaza:   3 0 Raporteaza abuz


avatar

Paul Buica a raspuns pe 22.08.2008, 09:01

Din punct de vedere legal s-a spus cam tot asa ca incerc sa va dau cateva sfaturi de cu totul alta natura, SUCCESUL.

Cel mai important lucru este castigarea clientilor si fidelizarea lor. Atitudinea Dvs. si a angajatilor Dvs. va fi punctul Dvs. forte in atragerea si revenirea clientilor. Apoi, curatenia desavarsita. Nu uitati deasemenea ca o scurta conversatie prietenoasa cu cei care intra in restaurant ii poate fideliza. Clientii vor reveni daca sunt placut impresionati, daca simt ca li se da atentie si daca mancarea este buna si portiile indestulatoare.

Oamenilor le place la nebunie sa se simta importanti si/sau ceilalti sa-i faca sa se simta importanti. Nu omiteti sa le multumiti pentru ca v-au trecut pragul, sa-i asigurati ca sunt oricand bineveniti si sa le urati o zi placuta in continuare. Un restaurant este locul unde se si discuta afaceri chiar daca este doar in sistem de „trage tava”.

ATENTIE! Cu cat mai multe „Multumesc!” cu atat mai multe reveniri in restaurantull Dvs.

Intrebati-va clientii ce anume ar mai dori sa gaseasca in lista de bucate. Va pot da sugestii care se vor transforma in profit. Personalizati-va afacerea si relatia cu clientii si veti avea surprize placute.

Si inca un lucru important: daca tot faceti un restaurant nu va opriti la acest nivel. Ganditi-va afacerea in stil mare, intocmiti un plan de afacere si mergeti mai departe. Chiar daca nu puteti realiza acum un lant de restaurante, ganditi-va la acel moment si elaborati pe masura ce afacerea se dezvolta, toate procedurile de lucru. De la management la personalul responsabil cu curatenia. Le puteti aplica imediat ce aveti finantarea necesara intr-o a doua locatie.

Absolut toti oamenii care au cu adevarat succes au o viziune MACRO asupra afacerilor!

Va doresc succes deplin!

Voteaza:   3 0 Raporteaza abuz


 

avatar

Ion Vinca a raspuns pe 21.08.2008, 19:40

NU stiu sa va spun cum trebui amenajat un restaurant.Nu ma pricep la toate ca altii .Cred ca depinde de mai multe lucruri. Spre exemplu de specific ,de vad , de clientii pe care ii vizati , sau de banii pe care ii aveti.Oricum trebuie sa va spun ca organele abilitate nu vor verifica daca aveti scobitori , daca aveti tacamuri de unica folosinta ( s-ar putea sa nu fie pe placul ecologistilor ) .De asemenea pot sa va spun ca unele avize le obtineti doar pe baza unei declaratii pe propria raspundere ,ca indepliniti conditiile legale , urmand ca dupa aceea sa aveti controale.Cred ca in primul rand trebuie sa indepliniti conditiile de igiena , dus pentru salariati , wc -uri ,intrare separata , anumite alimente nu trebuie sa intre in contact cu altele, sa nu fie depozitate la un loc , echipamente de lucru pentru angajati , si le mai aflati si pe parcurs .In timpul controalelor. Chiar nu vreti sa platiti nici o amenda? Exclus.

Voteaza:   2 0 Raporteaza abuz

Atentie! Acumulati 10.000 de puncte pe MegaAjutor si primiti un abonament MaxMember! Pentru mai multe detalii, click aici».

Axello